Gorenje ny premiumpartner under Machineseeker EHF Champions League


Efter fem framgångsrika säsonger som partners, är Gorenje – som är en del av Hisense-koncernen – definitivt varma i kläderna när det kommer till mästerskap i handboll.

De inledde sitt sponsorskap som regionala partners under 2017, och hade en aktiv sponsorroll inom tävlingens alla områden. Under det nya avtalet kommer Gorenje som varumärke att uppgradera sitt engagemang och bli en premiumpartner under Machineseeker EHF Champions League fram till slutet av säsongen 2024/25.

 


Förstärkningen av partnerskapet säkerställer att Gorenje kommer att synas på alla arenor plus inkluderas i alla marknadsföringsaktiviteter och kommunikationer från Machineseeker EHF Champions League. Dessutom kommer Gorenje att sträva efter att förstärka sin närvaro på olika digitala kanaler, såsom den exklusiva intervjuserien ”Timeout for Champions”, som alltid spelas in inför veckans match under mästerskapet på EHFCLs officiella Instagramkanal.

Utökningen av partnerskapet är en reflektion av företagets stora ansträngningar och positiva resultat som uppnåtts under tidigare säsonger. Mästerskapets räckvidd på digitala medier och tv har ökat markant sedan Gorenjes intåg som sponsor för säsongen 2017/18. Den digitala räckvidden har nästan fördubblats, från 246 miljoner under säsongen 2018/19 till 450 miljoner under 2021/22. Den sammanlagda publiken uppgår till hela 332 miljoner under säsongen 2021/22, med den 30:e upplagan av tävlingen som visas av 30 tv-bolag i över 80 länder och regioner.

David Szlezak, marknadschef på EHF, berättar: "Vi är glada över att kunna förlänga och utöka vårt partnerskap med Gorenje i ytterligare tre säsonger. Gorenje, som från och med nu kommer att vara en premiumpartner under Machineseeker EHF Champions League, kommer att få omfattande exponering på hela den europeiska marknaden.
Vi ser väldigt mycket fram emot att skapa innovativa möjligheter genom vårt partnerskap, och att både vidareutveckla och främja Europas mästerskap i handboll tillsammans med Gorenje.”