70 månaders garanti - Gorenje
70 MÅNADERS GARANTIRegistrera ditt köp
1
Om kampanjen
Registrera ditt köp

När du köper en produkt från Gorenje kan du vara säker på att du har köpt en högkvalitativ, pålitlig och hållbar produkt. Vi erbjuder nu hela 70 månaders garanti på utvalda produkter från Gorenje. Vår garanti på 70 månader gör att du kan vara totalt lugn, och visar samtidigt hur mycket vi litar på vår teknologi och kvaliteten på våra produkter.

Så fungerar erbjudandet

  • Köpet ska ha skett inom kampanjperioden 01/04/2020-31/04/2021, kontakta oss om du är osäker.
  • Registrering ska ske senast 30 dagar efter köpet.
  • Produkten ska vara köpt och betald i Sverige.
  • Gäller enbart konsumentköp och i förbindelse med privat bruk. 
  • Gäller ej företagskunder.
  • Gäller utvalda produkter hos Elgiganten.

 

Varje dag bidrar vi till att dagen går smidigt

En del av er vardag i 70 år.

Vi hjälper er genom vardagen så att ni har tid till att vara tillsammans som familj.

Här på Gorenje är det i vårt DNA att familjens vardag ska vara enkel och överskådlig. I 70 år har vi fokuserat på att ta fram produkter som underlättar rutinerna i hemmet. Det har vi gjort för att du ska kunna fokusera på familjen och de saker som gör dig lycklig. 

Sedan Gorenje grundades 1950 har vi arbetat med att skapa hushållsapparater som ger mer tid till familjen.  Först så att husmödrar fick hjälp med hemmets arbetsuppgifter – senare så att hemlivet, arbetslivet och familjelivet kan kombineras utan kompromisser.

Gorenje skapar produkter som gör det enkelt att laga mat, tvätta kläder och hålla ordning i hemmet. Vi ger er tid till att göra det ni älskar tillsammans.

Villkor för 70 månaders garanti från Gorenje

Om du har registrerat din produkt och har ditt kvitto, bjuder vi på 70 månaders garanti på din Gorenje-produkt från och med inköpsdatum. Garantin är gratis och gäller för kunder i Sverige. Din garanti från Gorenje gäller enligt följande villkor för produkten, dina lagstadgade rättigheter förblir oförändrade:

1. Att produkten uteslutande används för privat bruk i ett privat hushåll.
2. Att produkten har installerats och använts i enlighet med bruksanvisningen och eventuella separata installationsanvisningar från Gorenje.
3. Att produkten har anslutits korrekt till elnätet i enlighet med lokala lagar och regler.
4. Att produkten inte att utsatts för missbruk eller någon olycka, eller har reparerats eller modifierats av någon annan än Gorenjes auktoriserade serviceavdelning.
5. Om Gorenje anser det nödvändigt att ersätta en produkt under garantiperioden, täcks den nya produkten av den ursprungliga garantiperioden; ingen ny garantiperiod startas.
6. Garantin kan inte överföras och gäller endast för personen som köpte produkten/produkterna.
7. Att produkten inte används till uthyrning.

 

Garantin gäller inte för besök av servicetekniker som ska:

1. Korrigera installationen av produkten.
2. Reparera använda produkter eller produkter som har använts av flera personer i offentliga utrymmen.
3. Reparera normalt slitage som kan förväntas på en produkt baserat på ålder och användning.
4. Instruera användaren i korrekt användning av produkten.
5. Ersätta huvudsäkringar eller reparera ledningar.
6. Ersätta eller reparera kosmetiska delar eller förbrukningsvaror, som t.ex. glödlampor, kontakt, säkringar, kablar, filter och anslutningsdelar, handtag, glas- och trådhyllor, gummislangar, dörrhyllor och andra tillbehör. Detta gäller även delar som är slitna, missfärgade eller skadade, inklusive skadade på grund av felaktig användning eller rengöring.
7. Reparera en produkt på grund av kalk, mögel, smuts, fett, spill och dålig lukt.
8. Reparera skador som uppstått på grund av översvämning, blixtnedslag, elektriska stötar eller överspänning, storm, extrema temperaturer, explosion, slag, korrosion, stöld eller stöldförsök.
9. Reparera eller ersätta metall eller ytor på grund av repor, skåror eller andra skador som uppstår på grund av okända orsaker eller rengöring med slipande rengöringsmedel eller redskap, ojämn form eller ytor på redskap eller främmande materia mellan verktyg och yta.

TÄVLING!

Gorenje är stolt sponsor av ett av årets största sportevenemang!

Gorenje stödjer sportvärlden och hoppas att du, tillsammans med din familj, kommer att titta på EM när Sverige spelar i sommar. 

Genom att registrera din produkt till vår G5 Quality Service kan du delta i en tävling om att vinna ett unikt och skräddarsytt Gorenje Retro Collection-kylskåp med EM-loggan, där du kan förvara kalla drycker till matchen. Oroa dig inte - en garanti utesluter inte den andra. Även om du har registrerat din produkt för G5 Quality Service förblir din 70-månaders garanti giltig.

Vilka produkter som har 70 månaders garanti varierar mellan kedjorna. Produkter som ingår i kampanjerbjudandet:

För att kunna ge dig bästa möjliga service behöver vi lite uppgifter om dig. Det är viktigt att alla uppgifter anges korrekt för att garantin ska gälla.

Nedan hittar du den butik som du köpt din produkt i. Under varje butik hittar du en lista där du väljer den produkt du vill registrera. Listan består av ett 6-siffrigt art.nummer och ett modellnamn. Du hittar den informationen på din produkt.

Garantin gäller inte om du inte väljer din produkt.

Du kan registrera din produkt senast 30 dagar efter inköpsdatum.


 

Problemer med registreringen?

Om du har problem med registreringen så kan du försöka:

Att byta webbläsare, t.ex. till Chrome.
Att byta till en annan dator, surfplatta eller telefon.
Att kontrollera om bekräftelsen har hamnat i din skräppost.

Om du har problem med registreringen eller du har andra frågor i samband med registreringen, så är du välkommen att kontakta oss på kundservice@gorenjegroup.com.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev