När du köper en produkt från Gorenje kan du vara säker på att du har köpt en högkvalitativ, pålitlig och hållbar produkt. Vi erbjuder nu hela 70 månaders garanti på utvalda produkter från Gorenje. Vår garanti på 70 månader gör att du kan vara totalt lugn, och visar samtidigt hur mycket vi litar på vår teknologi och kvaliteten på våra produkter.
Så fungerar erbjudandet
- Köpet ska ha skett inom kampanjperioden 01/04/2020-31/04/2021, eller 28/06/2020 – 01/11-2020 (beroende på återförsäljare, kontakta oss om du är osäker.
- Registrering ska ske senast 30 dagar efter köpet.
- Produkten ska vara köpt och betald i Sverige.
- Gäller enbart konsumentköp och i förbindelse med privat bruk.
- Gäller ej företagskunder.
Om du har registrerat din produkt och har ditt kvitto, bjuder vi på 70 månaders garanti på din Gorenje-produkt från och med inköpsdatum. Garantin är gratis och gäller för kunder i Sverige. Din garanti från Gorenje gäller enligt följande villkor för produkten, dina lagstadgade rättigheter förblir oförändrade:
1. Att produkten uteslutande används för privat bruk i ett privat hushåll.
2. Att produkten har installerats och använts i enlighet med bruksanvisningen och eventuella separata installationsanvisningar från Gorenje.
3. Att produkten har anslutits korrekt till elnätet i enlighet med lokala lagar och regler.
4. Att produkten inte att utsatts för missbruk eller någon olycka, eller har reparerats eller modifierats av någon annan än Gorenjes auktoriserade serviceavdelning.
5. Om Gorenje anser det nödvändigt att ersätta en produkt under garantiperioden, täcks den nya produkten av den ursprungliga garantiperioden; ingen ny garantiperiod startas.
6. Garantin kan inte överföras och gäller endast för personen som köpte produkten/produkterna.
7. Att produkten inte används till uthyrning.
Garantin gäller inte för besök av servicetekniker som ska:
1. Korrigera installationen av produkten.
2. Reparera använda produkter eller produkter som har använts av flera personer i offentliga utrymmen.
3. Reparera normalt slitage som kan förväntas på en produkt baserat på ålder och användning.
4. Instruera användaren i korrekt användning av produkten.
5. Ersätta huvudsäkringar eller reparera ledningar.
6. Ersätta eller reparera kosmetiska delar eller förbrukningsvaror, som t.ex. glödlampor, kontakt, säkringar, kablar, filter och anslutningsdelar, handtag, glas- och trådhyllor, gummislangar, dörrhyllor och andra tillbehör. Detta gäller även delar som är slitna, missfärgade eller skadade, inklusive skadade på grund av felaktig användning eller rengöring.
7. Reparera en produkt på grund av kalk, mögel, smuts, fett, spill och dålig lukt.
8. Reparera skador som uppstått på grund av översvämning, blixtnedslag, elektriska stötar eller överspänning, storm, extrema temperaturer, explosion, slag, korrosion, stöld eller stöldförsök.
9. Reparera eller ersätta metall eller ytor på grund av repor, skåror eller andra skador som uppstår på grund av okända orsaker eller rengöring med slipande rengöringsmedel eller redskap, ojämn form eller ytor på redskap eller främmande materia mellan verktyg och yta.