Gorenje Ora ïto White - Gorenje

Gorenje Ora ïto White

Gorenje Ora-Ïto White Collection: Inspiration of light

Simplexity. Enkelhet och komplexitet i skön förening. Med allt överflödigt bortskalat återstår endast de rena designlinjerna. Just den enkla design som omger oss i dag och imorgon. Enkla, rena linjer avspeglar morgondagens design, då visionen blivit till verklighet. Vitt. Eller som designern själv uttrycker sig på sitt modersmål: Le blanc!  Det tar upp allt ljus i världen. Dess renhet och enkelhet framstår i alla detaljer. I association med vitt får design en speciell innebörd. Ljus som uppstår genom att blanda alla färger tillåter inga misstag. Vitvarorna i den särskilda Gorenje Ora-Ïto Collection är därför vitbelagda. Det är inget överflödigt, allt är här för ett syfte, skämmer bort och flörtar med ljus och touch och noggrant utformad effektivitet. Kökets vithet ger varje person ändlösa individuella val av artikulation. Den som tänker i färg väljer vit bakgrund. Endast sådan miljö kan tillhandahålla ändlös variation av smaker och lukter, verklighet och fantasi. I ett sådant kök är det möjligt att drömma i alla färger. Med magisk effekt av ljus! Tänk färger. Välj vitt.

Tänk färger. Välj vitt!

Gorenje, som i dag är en av Europas ledande tillverkare av hushållsmaskiner, kombinerar avancerad teknik med exklusiv, utpräglad design och hög kvalitet. Med sina innovativa, tekniskt fulländade, eleganta och miljövänliga produkter, siktar Gorenje på att bli den mest innovativa, designinriktade skaparen av hushållsmaskiner i världen.

För att kunna erbjuda den moderna konsumenten vitvaror med förstklassig design och en prisnivå som gör dem överkomliga för en bredare kundkrets slog sig Gorenje ihop med Ora-Ïto, en världsberömd designer i den yngre franska generationen. Resultatet av detta samarbete är en trendig serie av tekniskt fulländade vitvaror: Gorenje Ora-Ïto Collection. Produkterna finns i svart och vitt.

Ora-Ïto: Karismatisk provokatör

Bakom varumärket Ora-Ïto står en kreativ ung fransk designer vars provocerande idéer snabbt förde upp honom till designvärldens absoluta topp. I början av sin karriär presenterade han sin design och sina idéer för de virtuella produkterna, signerade av välkända varumärken på sin egen webbplats. Folk började beställa produkter som inte fanns. Stora företag som exempelvis Louis Vuitton, Nike, Gucci, Swatch, Apple och Levi’s kunde ha stämt den unge bluffmakaren, men var så imponerade av hans design att de anlitade honom i stället.

Galleri